Kantoormeubilair kopen of werkplek huren

Voor het inrichten van een werkplek kunt u meubilair kopen of een werkplek of bureaustoel huren. Wij bespreken welke producten hiervoor nodig zijn.

Uw kantoor of werkplek inrichten met het juiste meubilair

Kantoorinrichting is belangrijk voor de uitstraling van een bedrijf. Daarnaast zorgt het ook voor een prettige werkomgeving.

Of het nu gaat om design kantoormeubilair, een kantoorinrichting op maat, een goedkope of een duurzame kantoorinrichting, wij zorgen voor een complete inrichting van de kantoorruimte die past bij uw organisatie en wensen. Voor het inrichten van een werkplek kunt u bij Office Projects meubilair kopen of een werkplek of bureaustoel huren.

Welke producten heeft u nodig voor uw kantoor of misschien wel een andere ruimte, zoals een magazijn, winkel of horecagelegenheid? Wij lichten het meubilair en de mogelijkheden hier voor u uit.

Het bureau

Een goed bureau is de basis van kantoorinrichting, of uw medewerkers nu vanuit huis werken of op kantoor hun werkplek hebben. Het draagt bij aan de productiviteit van uw medewerkers.

Een kantoor bureau kan een eenvoudig basismodel zijn. Dit bureau biedt een prettige werkomgeving die geschikt is voor een goedkope kantoorinrichting, maar er zijn veel meer opties.

Het verstelbare bureau

Een verstelbaar bureau is voor iedere werknemer af te stellen op de juiste hoogte. Zo kan er de hele dag ergonomisch gewerkt worden zonder lichamelijke klachten. Dit draagt bij aan een productieve werkplek. Een bureau kan elektrisch verstelbaar zijn of met een slinger.

Een verstelbaar kantoorbureau met een slinger is handig als de hoogte niet vaak veranderd hoeft te worden. Met de hand ‘slinger’ je dit bureau omhoog of omlaag. Een elektrisch verstelbaar bureau biedt iets meer luxe omdat je met één druk op de knop het bureau omhoog of omlaag kan verstellen.

Sommige elektrische bureaus beschikken over een memory functie die de meest gebruikte hoogte registreert, zodat deze gemakkelijk kan worden ingesteld. Elektrische bureaus kunnen vaak ook als zit-sta bureau functioneren. Handig voor werknemers die het prettig vinden om soms even te staan.

Het directiebureau

Het directiebureau is een belangrijke blikvanger van het kantoor. Ook dit bureau kan naar eigen wens worden samengesteld. Naast de keuze voor een verstelbaar bureau of een hoekbureau kunt u kiezen voor stijlvolle materialen.

Het directiebureau kan daarmee een design kantoormeubel zijn, dat bijdraagt aan de juiste uitstraling van het kantoor of werkplek. Het biedt veel werkruimte en soms een extra onderdeel om aan te vergaderen. Een directie bureaustoel erbij maakt het geheel af.

Verrijdbare tafels

Naast bureaus zijn tafels ook onmisbaar binnen een kantoor. Verrijdbare tafels zijn ideaal voor een vergadering of overleg. Zo kan de tafel gemakkelijk neergezet worden waar hij gewenst is. Naast verrijdbaar zijn sommige tafels ook kantelbaar, wat ideaal is in een kleine ruimte.

Kantelbare tafels

Kantelbare tafels nemen bijna geen ruimte in op de werkplek. Kantelbare tafels zijn flexibel en kunnen voor verschillende doelen gebruikt worden. Vaak zijn ze verrijdbaar en is het een vergadertafel op wielen. Ook kan hij dienst doen als kantinetafel. De tafels zijn er in diverse afmetingen en met verschillende bladen. Uiteraard in bijpassende kleuren.

Bureaustoelen

Een kantoorinrichting is niet compleet zonder de juiste bureaustoelen. Ze zorgen voor de juiste werkhouding op kantoor of op de werkplek vanuit huis. Een goed en ergonomisch zitcomfort zorgt voor een productieve medewerker. We kunnen adviseren over de juiste bureaustoel voor alle doeleinden, lichaamstypes en werkzaamheden.

Van zadelstoelen tot thuiswerkstoelen en van ergonomische bureaustoelen tot treinbanken, we leveren ze allemaal. U kunt de bureaustoelen bij ons huren of kopen. Dat geldt ook voor directiestoelen.

Ergonomische bureaustoelen

Ergonomische bureaustoelen zijn speciaal ontworpen voor het menselijk lichaam en zijn dynamisch in te stellen. Ergonomische bureaustoelen zorgen ervoor dat iedereen in de juiste houding achter het bureau zit. Dit beperkt de kans op de bekende nek-, rug- en schouderklachten. Ergonomische bureaustoelen dragen bij aan comfortabel en productief werken, vanuit de werkplek thuis of op kantoor.

Zadelstoelen

Een zadelstoel is een kruk op wielen met een rugleuning, die heel dicht op de zadelzitting geplaatst is. De zadelstoel heeft een ergonomische vormgeving, waardoor je meteen in de juiste natuurlijke houding zit op je werkplek. Het is niet mogelijk naar achteren te hangen, waardoor je automatisch in een actieve houding zit.

Een voordeel van de zadelstoel is dat het bekken altijd in de juiste stand staat, wat afknelling voorkomt. Bovendien word je op een zadelstoel minder snel moe. De zadelstoel is ideaal als er voor een langere periode staand gewerkt wordt en als er gewerkt wordt met een hoge werktafel.

Thuiswerkstoelen

Tegenwoordig is een goede thuiswerkstoel ook erg belangrijk om te zorgen voor comfort op de thuiswerkplek. Zaten medewerkers voorheen vaak aan de spreekwoordelijke keukentafel, nu wordt het steeds belangrijker dat ze ook vanuit huis op een verantwoorde en ergonomische manier kunnen werken.

Het thuiswerken of hybride werken zal ook in de toekomst veel gebeuren, dus hier moeten werkgevers op inspelen. Een ergonomische thuiswerkstoel is een belangrijke basis voor een fijne en gezonde werkplek vanuit huis. U kunt de thuiswerkstoelen bij ons kopen of huren.

Directiestoelen

Het directiebureau is niet compleet zonder directiestoel. Een directie bureaustoel is van hoogwaardige kwaliteit die past bij het directiebureau. Een directiestoel moet ook representatief zijn in functie en ontwerp.

Vooral wanneer klanten tegenover de directiestoel plaatsnemen, moet hij een goede indruk achterlaten. Kies bijvoorbeeld voor leer voor een luxe uitstraling.

Treinbanken

Naast werkplekken aan het bureau zijn er meestal ook losse werkplekken op kantoor.

Treinbanken zijn een ideale uitkomst voor in het kantoorpand omdat ze multifunctioneel zijn. Deze zijn bijvoorbeeld geschikt voor brainstormsessies, vergaderingen of om aan te lunchen.

De ronde vormen zorgen voor een hoog comfort. Bij een treinbank kan er gebruikt gemaakt worden van verschillende materialen die passen bij de uitstraling van het kantoor.

Een balie

De balie is in veel gevallen de eyecatcher van het kantoor. Het is het eerste wat bezoekers bij binnenkomst zien en daarmee een waar visitekaartje van uw bedrijf. De balie doet dienst als receptie om bezoekers op te vangen en van informatie te voorzien. Je proeft er gelijk de sfeer van het kantoor.

Is de balie van gemaakt glas, hout, metaal of een combinatie van materialen? En heeft het een stijlvol design of is het juist eenvoudig vormgegeven? Een mooie balie geeft een goede indruk en zorgt voor structuur als bezoekers het kantoorpand binnenkomen.

Tips bij het kopen van een balie

  1. Een duurzame balie

Een balie moet tegen een stootje kunnen. Er wordt tenslotte de hele dag aan gewerkt, op geleund enzovoort. Een duurzame balie is daarom een verstandig aankoop. Deze bestaat uit milieuvriendelijke materialen zonder gevaarlijke stoffen die bovendien lang meegaan.

  1. Een ergonomische balie

 Uw werknemers, die de hele dag achter de balie plaatsnemen en er ook veel computerwerk aan doen, hebben baat bij een balie die goed afgemeten is. Daarom inventariseren we vooraf of er zittend of staand gewerkt wordt achter de balie en of dit afgewisseld kan worden.

We houden daarbij rekening met het contact tussen de bezoeker en de baliemedewerker. Een medewerker moet bijvoorbeeld niet steeds omhoog hoeven kijken, omdat dit nekklachten kan veroorzaken.

  1. Een passende uitstraling bij uw kantoor

 Voor een goede eerste indruk is het belangrijk dat de balie aansluit bij de rest van de inrichting van het kantoor. Kies daarom voor de kleuren, de stijl en de materialen die ook elders op de werkplekken worden doorgevoerd.

Er zijn verschillende combinaties mogelijk voor de ombouw en het bureaublad. Een kantoorinrichting kan bijvoorbeeld industrieel zijn, creatief of open. Houd hier bij de inrichting van uw balie ook rekening mee.

Kasten

Kantoorkasten kunnen niet ontbreken in een kantoor, winkel of magazijn. Ze zorgen voor overzicht en zijn belangrijk voor een opgeruimd kantoor. Dossiers, administratie en facturen hebben bovendien een duidelijke en veilige plek nodig binnen het kantoor.

Er zijn veel verschillende soorten kantoorkasten. Zo zijn er archiefkasten en dossierkasten, schuifdeurkasten, hangmappenkasten, ladekasten en ladeblokken. Naast deze kasten, die afsluitbaar zijn, kunt u ook kiezen uit verschillende open kasten, zoals stellingen en vitrinekasten. Voor elke werkplek, vanuit huis of op kantoor, hebben we een passende kantoorkast. In materialen als metaal, hout of kunststof.

De archiefkast of dossierkast

Belangrijke documenten en mappen kunnen goed bewaard worden in een archiefkast of dossierkast. Een archiefkast is voorzien van een slot, waardoor de documenten veilig zijn opgeborgen.

Na het openen van de archiefkast liggen de documenten voorhanden en kunnen ze gemakkelijk gepakt worden. Een archiefkast wordt vaak afgesloten met een roldeur van kunststof.

De roldeurkast

Het voordeel van een roldeurkast is dat hij weinig ruimte inneemt omdat er geen deuren naar buiten openslaan. De roldeurkasten worden gebruiksklaar geleverd inclusief legborden.

De schuifdeurkast

In een schuifdeurkast passen veel spullen. Dit is een ideale kast om ordners op te bergen. De deuren schuif je opzij waardoor ook deze kast weinig ruimte inneemt. Deze kast benut de beschikbare ruimte daarmee optimaal.

Naast de standaard schuifdeurkasten zijn er ook akoestische varianten. Deze kasten zijn speciaal ontwikkeld zodat ze geluidloos kunnen worden geopend. Schuifdeurkasten zijn er in verschillende kleuren en maten die passen bij elke kantoorinrichting.

De hangmappenkast

Een hangmappenkast is handig voor het opbergen van hangmappen. Deze mappen worden met haakjes opgehangen aan rails. Hangmappenkasten worden gemaakt van staal en de lades kunnen volledig geopend worden. Dit draagt bij aan een overzichtelijke werkomgeving, in één oogopslag kun je zien wat er in de lade zit. Je kunt het zelf labelen voor extra overzicht.

De meeste hangmappenkasten zijn voorzien van een slot en kantelbeveiliging. Hangmappenkasten zijn robuust en duurzaam en de lades zijn soepel en geruisloos.

De ladekast

Een kast met meerdere laden is erg praktisch. Hij kan bij een hoogte van rond de 70 centimeter gemakkelijk onder een bureau staan. De ladekast wordt op een werkplek vooral gebruikt voor klein kantoormateriaal en voor het opbergen van documenten waar op dat moment aan gewerkt wordt. Bestaat de ladekast uit meer dan zes laden, dan plaatsen we deze naast het bureau of vrijstaand in het kantoor.

Garderoberekken of kapstokken

Professionele garderoberekken of kapstokken kunnen niet ontbreken in een kantoor. Ze zijn functioneel voor het ophangen van de jassen, maar kunnen ook heel stijlvol of juist minimalistisch zijn.

Er zijn garderoberekken of kapstokken met hoedeplanken, extra haken of paraplubakken. Daarnaast is er de keuze uit ophangen aan de wand of een losstaande kapstok. De garderoberekken kunnen afgestemd worden op de hoeveelheid ruimte die beschikbaar is om de ruimte optimaal te benutten.

Buitenmeubilair voor kantoor

Het buitenmeubilair is vaak ook een belangrijk onderdeel van uw kantoor, restaurant of school. Buiten werken wordt steeds populairder en zorgt voor afwisseling op een werkdag. Naast het comfort dat buitenmeubilair moet bieden, draagt het ook bij aan de uitstraling en de sfeer.

U kunt comfortabele zithoeken creëren of een compleet terras voor gasten en medewerkers. Of het nu gaat om betaalbare buitenmeubels of design objecten, Office Projects heeft voor u een complete outdoor collectie meubelen, in veel verschillende materialen.

De werkplek op kantoor of thuis

Sinds de coronacrisis is het normaler geworden om op andere manieren te werken. Hybride werken, gedeeltelijk op kantoor en gedeeltelijk vanuit huis de voorkeur, heeft steeds vaker de voorkeur.

Voor een organisatie betekent dit dat er anders gekeken moet worden naar mobiliteit. Veel leasebedrijven springen hier al op in door andere contracten aan te bieden. Ook waar het gaat om kantoorinrichting zie je dat werkgevers zowel de thuiswerkplek als op kantoor aandacht geven.

Daarbij gaat het niet alleen om de juiste bureaustoelen en bureaus, maar ook om passende oplossingen voor videobellen. Denk bijvoorbeeld aan een goed beeld en een prettig geluid. Voor het hybride werken heeft Office Projects goede adviseurs in huis. Laat u vrijblijvend adviseren en neem contact op.

Kantoormeubilair huren

Om in te springen op de huidige behoeften voor een werkplek op kantoor of thuis heeft Office Projects een huurconcept gelanceerd. Heeft u op een flexibele en duurzame manier een professionele bureaustoel of een volledige werkplek nodig? Dan kunt u gebruik maken van dit concept.

Het is maandelijks opzegbaar en biedt totale ontzorging van uw werkplekken. Bovendien heeft u gegarandeerd goed ingestelde ergonomische werkplekken en ondervindt u absoluut geen administratieve chaos, omdat we elke maand een verzamelfactuur versturen.

Is er iets stuk? Dan zorgen wij dat er snel een monteur langskomt om het kantoormeubilair te maken of om te ruilen. Wordt het meubilair net geleverd? Wij komen het bij u brengen en monteren. Wilt u uitbreiden of juist afschalen? Dat kan op elk moment. Op deze manier creëren wij samen met u de toekomst van duurzaam kantoormeubilair.

Duurzaam kantoormeubilair

Office Projects levert totale kantoorinrichtingen voor al haar relaties. Hierbij zijn uw wensen en eisen de leidraad voor kwaliteit, duurzaamheid en een optimaal ingerichte werkomgeving.

Onze werkwijze verloopt in vijf stappen. Stap één is uiteraard kennismaken met elkaar. Het startpunt is tenslotte of de klik er is. In de tweede fase bespreken we uw wensen en eisen. Op basis daarvan brengen wij een offerte uit, die we in de vierde stap met elkaar bespreken.

De ontwerpplannen, tekeningen, de sfeer en de bijbehorende producten presenteren we aan u en lichten we toe. In de laatste fase zorgen we ervoor dat de levering volgens afspraak plaatsvindt, dat we evalueren hoe dat gegaan is en kijken we naar eventuele service en nazorg.

Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen bij het inrichten van uw werkplek of kantoor?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op of kom op afspraak langs in onze showroom.

Showroom Office Projects

Meubelmakerstraat 27

1991 JD Velserbroek